Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Van blunders tot succesgeheimen

Dé inspiratiepodcast over ondernemen in horeca, leisure en hospitality

O, lieve mensen, wat vind ik dit spannend en wat ben ik apetrots!

Van blunders tot succesgeheimen is dé inspiratiepodcast over ondernemen in horeca, leisure en hospitality. Ik ga in gesprek met ondernemers en managers uit de allerleukste branche over blunders en succesgeheimen. Zij delen waardevolle, praktische tips hoe jij de verwachtingen van jouw gasten kunt overtreffen. Elke twee weken komt er een nieuwe aflevering online. Je kunt deze podcast natuurlijk ook luisteren via Spotify, Google Podcasts en Apple Podcasts.

Abonneer je via jouw favoriete kanaal op ‘Van blunders tot succesgeheimen’ zodat je geen enkele aflevering mist.

Heel veel luisterplezier!

#55 Laura Conradi, founder van Never Ever Blue. Een verbinder pur sang die opdrachtgevers en haar team nooit meer een blauwe maandag laat ervaren met business events en inspiratiereizen. Ze neemt je mee in haar ondernemersreis, het ontstaan van Never Ever Blue en hoe ze op deze naam zijn gekomen. Uiteraard kom je alles te weten over haar blunders en succesgeheimen.

#54 Michael Levie, co-founder van citizenM. Vol trots neemt hij je mee in het ontstaan en de ontwikkeling van citizenM. Wat citizenM bijzonder maakt en hoe je technologie kunt inzetten om nog gastvrijer te zijn. Sinds een paar jaar heeft hij de dagelijkse operatie van zijn levenswerk overgedragen en mag hij zijn kennis en ervaring inzetten bij start-ups die hij een warm hart toedraagt. Uiteraard kom je alles te weten over zijn blunders en succesgeheimen.

#53 Don van Schaik, CEO van Dormio Group. Don neemt je mee in zijn reis van fiscaal jurist via ontwikkelaar van vakantieparken, naar CEO van één van de grootste exploitanten in de Europese markt van vakantieparken. Met hard werken, volhouden en vooral jezelf blijven is het hem met zijn partners gelukt om een andere league te gaan spelen. Ga lekker luisteren om te horen hoe dit gaat. Uiteraard kom je alles te weten over zijn blunders en succesgeheimen.

#52 Jean Gelissen jr., Algemeen Directeur van Attractiepark Toverland. Al van jongs af aan mocht hij spelenderwijs meedenken over de ontwikkelingen van Toverland. Maar voordat hij directeur werd heeft hij al vele vlieguren gemaakt in een andere tak van het familiebedrijf. Jean neemt je mee in zijn reis, de ambities van Toverland en zijn rol hierin. Uiteraard kom je alles te weten over zijn blunders en succesgeheimen.

#51 Corina Waaijer, eigenaresse van Fine Hotels & Suites. Al sinds haar tienerjaren wist ze dat ze een eigen hotel wilde. Haar studie koos ze daarom ook heel bewust. Ze wilde een goede financiële basis hebben. Tijdens ons gesprek vertelt ze wat de trigger was om het ook echt te gaan doen. Ze zegde haar baan op, nam de tijd voor haar ondernemingsplan en kocht een pand. Inmiddels heeft ze vijf prachtige hotels en neemt ze ons mee in haar ontwikkeling van hotelmanager naar hotelondernemer. Uiteraard kom je alles te weten over haar blunders en succesgeheimen.

#50 Wichert van Rijn, horeca-ondernemer van o.a. Streetfood Club, Vegitalian en Dutch Cocktail Club. Een enorm ambitieuze ondernemer die ooit in de afwaskeuken bij de Chinees begon en inmiddels samen met zijn compagnons vele unieke horecazaken in Utrecht en Breda heeft. Met een dosis fanatisme, creativiteit en commercieel inzicht grijpt hij vele kansen en ontstaan de mooiste producten en concepten. Uiteraard kom je alles te weten over zijn blunders en succesgeheimen.

#49 Dave Storm, Algemeen Directeur Attractie- & Vakantiepark Slagharen. Dave wist al heel vroeg dat hij naar de hotelschool wilde, gastvrijheid is hem met de paplepel ingegoten. Van verblijfsaccommodaties tot hotels en attractieparken, in binnen- en buitenland. Overal heeft hij eigenlijk maar één missie en dat is dat zowel de gast als de medewerker de poort met een glimlach verlaat. Uiteraard kom je alles te weten over zijn blunders en succesgeheimen.

#48 Marc van Nieuwkerk, founder TODAY AND TOMORROW. Marc vertelt over zijn reis van horecamedewerker via 15 jaar zelfstandig horeca-exploitatie, naar oprichter van een conceptontwikkelingsbureau. We hebben het over zijn liefde voor koffie en wijn en over zijn ontwikkeling van zelf met de poten in de klei tot het ontwikkelen van concepten voor retail- en hospitalitybedrijven. Al vanaf kinds af aan kan hij van alles een meerwaarde creëren. Uiteraard kom je alles te weten over zijn blunders en succesgeheimen.

#47 Wouter Verkerk, spreker, schrijver, adviseur en trendwatcher op het gebied van horeca en gastvrijheid. Na jarenlange ervaring bij een horeca uitzendbureau is Wouter zijn eigen bedrijf Verkerk Bartstra begonnen. In het begin trainde hij in opdracht van een collega-trainer, maar na het uitgeven van zijn boek ‘Dit is mijn wijk niet’ ging alles in een stroomversnelling. Naast zijn blunders en succesgeheimen doet hij nog een paar onthullingen. Zo kom je onder andere te weten wie Bartstra is en dat hij niet altijd met zoveel zelfvertrouwen op het podium heeft gestaan.

#46 Bram van den Broek, Director Business Development Pathé. Bram wist al vroeg dat hij zich druk wilde maken over de vrije tijd van mensen. Hij vertelt over hoe hij via evenementen en bedrijfscatering bij Pathé terecht is gekomen en welke uitdagingen hij bij Pathé is aangegaan. De wereld van vrije tijd is in de afgelopen jaren veranderd en daar weet Bram alles van. Uiteraard kom je alles te weten over zijn blunders en succesgeheimen.

#45 Jolanda Jansen, CEO Rotterdam Ahoy. Jolanda vertelt hoe zij vanuit de agrarische sector bij Rotterdam Ahoy terechtkwam. Ze vertelt over haar rol in de ontwikkeling van Sportpaleis naar toonaangevende en veelzijdige venue en over de vele herinneringen die worden gemaakt in Ahoy. Maar ook over de bekende uitdagende tijd van de afgelopen jaren en hoe ze hier samen uit zijn gekomen. Uiteraard kom je alles te weten over haar blunders en succesgeheimen.

#44 Reoewein Niesten, founder & CEO Conceptional. Als kind was hij al bezig met wat er gebeurt in de wereld op het gebied van eten en drinken. Reoewein neemt je mee in de wereld van conceptontwikkeling en brands. Ook licht hij een tipje van de sluier op over zijn ambitieuze toekomstplannen. Uiteraard kom je alles te weten over zijn blunders en succesgeheimen.

#43 Maartje Nelissen, impactondernemer en co-founder Plant FWD. Tijdens dit gesprek met Maartje voel je haar gedrevenheid en liefde voor lekker eten en een betere wereld. Met haar creativiteit, commerciële blik en duurzame visie ontstaan boeiende concepten en initiatieven. Uiteraard kom je alles te weten over haar blunders en succesgeheimen.

#42 Jaap van Ham, horeca-ondernemer in Tilburg. Met een enorme dosis enthousiasme vertelt Jaap over zijn ondernemersavontuur. Als vakantiewerker van Polly Maggoo wist hij nog niet dat hij ooit de sleutel in handen zou krijgen. Inmiddels heeft hij, al dan niet met compagnons, zeven horecazaken met ieder een unieke doelgroep. Jaap is een ondernemer die niet ver vooruitplant en zeker niet terugdeinst wanneer er iets op zijn pad komt. Uiteraard kom je alles te weten over zijn blunders en succesgeheimen.

#41 Quinta Witzel, Co-founder Poké Perfect. Quinta vertelt hoe zij vanuit haar leven in de internationale modellenwereld ervan overtuigd raakte dat zij de poké bowl naar Nederland moest halen. Ze deelde het idee met haar broer en samen startten ze Poké Perfect. Alles komt ter sprake; van het ontstaan van het idee tot aan de groei naar 13 vestigingen en de plannen voor de toekomst. Uiteraard kom je alles te weten over haar blunders en succesgeheimen.

#40 Robert Melaard, Directeur Gastvrij Rotterdam. Robert heeft een hele duidelijke visie op vakbeurzen. Hij neemt je mee in het ontstaan van de EFFF naast de BBB, de ontwikkeling van de Horecava in de jaren 90 van zuipfeest terug naar vakbeurs en hoe Gastvrij Rotterdam is ontstaan en uitgegroeid tot toonaangevende beurs voor het midden- en hoger segment gastronomie. Ook al was zijn allereerste beurservaring een fiasco, na 30 jaar vindt hij het nog steeds leuk. Uiteraard kom je alles te weten over zijn blunders en succesgeheimen.

#39 Michael van Hoorne, CEO Van Hoorne Entertainment. Michael neemt je mee in zijn reis van acteur naar directeur en laat je zien dat je ook door veel dingen doen en veel fouten maken je dromen waar kunt maken. Elke dag mag hij, samen met zijn collega’s en characters, gasten gelukkig maken. Zowel in een van de parken, het theater als bij de gasten thuis. Uiteraard kom je alles te weten over zijn blunders en succesgeheimen.

#38 Sjors van den Boogaart, directeur Philips Stadion. Sjors werkt het liefst bij leisure organisaties waarbij zijn verantwoordelijkheid de exploitatie en het vastgoed kruist. Hij is ervan overtuigd dat je zo goed mogelijke mensen om je heen moet verzamelen, zij bepalen immers jouw succes. Uiteraard kom je alles te weten over zijn blunders en succesgeheimen.

#37 Rob van den Broek, eigenaar TasteMore en Tasty Lemon. Een enorm creatieve ondernemer met veel ambitie. Hij vertelt over het ontstaan van de meest bijzondere ideeën voor een event, activatie of productlancering en hoe hij dit samen met zijn team verder uitwerkt en werkelijkheid laat worden. Uiteraard kom je alles te weten over zijn blunders en succesgeheimen.

#36 Silvie Cremers, senior director sales Europe Just Eat Takeaway.com. Een ambitieuze vrouw die een paar heel bepalende beslissingen gemaakt heeft in haar leven, zowel op privé als zakelijk vlak. Ze vertelt over de ontwikkelingen van het dynamische Just Eat Takeaway.com en dat je met een dosis flexibiliteit alles aan kan. Uiteraard kom je alles te weten over haar blunders en succesgeheimen.

#35 Hanna Polman, head of customer solutions Sligro Food Group. Hanna vertelt over de ontwikkeling van haar innovatieve afdeling van start-up naar scale-up binnen de bestaande organisatie van Sligro. Voor welke uitdagingen zij met haar team kwam te staan in deze verschillende fases en hoe zij de interne organisatie meekrijgt op deze reis. Uiteraard kom je alles te weten over haar blunders en succesgeheimen.

#34 Arlette Gilbert, commercieel directeur Bilderberg. Arlette vertelt over haar groei en ontwikkeling van onervaren stagiaire naar ervaren commercieel directeur in de hotelbranche, de branche waar haar hart ligt. Over de uitdagingen waar de hotels mee te maken hebben en hoe zij hier met haar team mee omgaat. Natuurlijk kom je alles te weten over haar blunders en succesgeheimen.

#33 Leentje Lips, divisie directeur vakantieparken Libéma. Leentje vertelt over haar groei en ambitie van en bij het familiebedrijf Libéma. Over de kracht en samenwerking met haar familie en hoe haar persoonlijke doelen haar kompas zijn voor haar ontwikkeling. Natuurlijk kom je alles te weten over haar blunders en succesgeheimen.

#32 Joost Smaal, Foodie bij Food&i. Joost vertelt over de groei en ambitie van Food&i, een disrupter in bedrijfshoreca, en over de uitdagingen die het team van Food&i heeft. Hij vertelt over de ontwikkeling die hij heeft doorgemaakt en dat hij altijd vaart op zijn eigen kompas. Natuurlijk kom je alles te weten over zijn blunders en succesgeheimen.

#31 Joep Leemans, algemeen directeur Food Franchise Company (FFC). Joep vertelt over de visie en ambitie van FFC voor Kwalitaria en welke uitdagingen daarbij horen. Hij vertelt over hoe hij zich heeft ontwikkeld binnen FFC en wanneer hij met zijn team juist heel enthousiast wordt om de grootste uitdagingen aan te gaan. Natuurlijk kom je alles te weten over zijn blunders en succesgeheimen.

#30 Riëtte Kruize, directeur-bestuurder Stadstheater De Bond. Riëtte neemt je mee in de magie van het theater. Ze vertelt waarom het theater zo bij haar past, welke wegen ze heeft bewandeld om te komen tot waar ze nu is en natuurlijk ook over haar uitdagingen. Je komt alles te weten over haar blunders en succesgeheimen.

#29 Myrian Ermes, op verzoek van vele (nieuwe) luisteraars. Ik stel me uitgebreid aan je voor in de vorm van een interview door Hans Steenbergen. Super trots Hans, dat je dit voor mij wilde doen. Heel erg veel dank.

#28 Wouter Staal, founder & CEO van YB. Wouter vertelt hoe een idee dat ontstond op vakantie uitgroeide tot YB. Hoe YB zich ontwikkelt naar volledig plantaardig en welke uitdagingen dit met zich meebrengt. Natuurlijk kom je alles te weten over zijn blunders en succesgeheimen.

#27 Wobbe van Zoelen, eigenaar Anne&Max. Wobbe vertelt hoe zijn droom over een plek creëren waar je je thuisvoelt uitgroeide tot Anne&Max, de huiskamer in de stad. Hoe Wobbe met Anne&Max ervoor zorgt dat je je ook echt thuisvoelt en welke uitdagingen dit met zich meebrengt. Natuurlijk kom je alles te weten over zijn blunders en succesgeheimen.

#26 Roel Welsing, directeur Apenheul. Roel vertelt over zijn reis van marketeer naar directeur Apenheul en hoe je met een commerciële activiteit een maatschappelijke ambitie kunt invullen. Hoe Apenheul een steentje bijdraagt aan het bewustzijn van de gasten op het gebied van duurzaamheid en natuurbehoud en wat zijn rol hierin is. En natuurlijk kom je alles te weten over zijn blunders en succesgeheimen.

#25 Ad Schaap, CEO De Beren. Een echte Rotterdammer met een enorme ambitie die nooit een moment aan zich voorbij laat gaan. Ad vertelt over zijn rol binnen De Beren en hoe deze is veranderd nu bijna iedereen in Nederland binnen 20 minuten bij een van de Beren kan zijn om te genieten van de gastvrijheid. In dit gesprek kom je alles te weten over zijn blunders en succesgeheimen.

#24 Drees Peter van den Bosch, algemeen directeur Hutten. Drees Peter wil met eten de wereld een klein beetje veranderen. Hij vertelt hoe dit is ontstaan en welke keuzes hij maakte in zijn loopbaan om impact te kunnen maken. Hij heeft leren vallen en opstaan en geleerd dat het succes van een bedrijf niet automatisch gekoppeld is aan persoonlijk succes. In dit gesprek kom je alles te weten over zijn blunders en succesgeheimen.

#23 Wibe Smulders, co-founder Social Capital en Happy Tosti. Wibe vertelt over zijn reis van de hotelschoolstudent naar impact entrepreneur. Met Social Capital helpt hij, samen met drie compagnons, mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan een leuke betaalde baan. In dit gesprek kom je alles te weten over de missie en prachtige ambitie. En natuurlijk over zijn blunders en succesgeheimen.

#22 Sven Sallaerts, co-founder Younique Concepts. Sven vertelt over zijn ontwikkeling als ondernemer waarin hij zowel mooie als uitdagende momenten heeft meegemaakt, samen met zijn compagnon. Hij vertelt over ambities voor de toekomst, innoveren en ownership, zowel op het gebied van horecaconcepten als het HR-beleid. In dit gesprek kom je natuurlijk alles te weten over zijn blunders en succesgeheimen.

#21 Els van Olphen, mede-eigenaar Henri. Els vertelt met veel bezieling over Henri, het familiebedrijf dat zij samen met haar broer voortzet. Wat de kern is van Henri en dat zij met alle medewerkers ervan overtuigd zijn, hierin geen concessies te willen doen. Uiteraard komen uitdagingen en succesverhalen aan bod. Kortom, je komt alles te weten over haar blunders en succesgeheimen.

#20 Rino Soeters, eigenaar LBG Hotels. Rino vertelt over zijn reis van jongen van de hotelschool naar hotelondernemer. Wat de essentie is van een goed concept en de kracht van zijn intern marketingprogramma. Maar ook waar hij tegenaan gelopen is. Een mooi gesprek waarbij je alles te weten komt over zijn blunders en succesgeheimen.

#19 Herman Hell, Founder Hell’s Kitchen Horeca Groep en Sugo Pizza. Een ambitieuze ondernemer die van rauwe randjes houdt. Herman vertelt over zijn rol binnen Hell’s Kitchen, het ontstaan en de groei van Sugo Pizza en waarom het belangrijk is om fouten te maken. Kortom, je komt alles te weten over zijn blunders en succesgeheimen.

#18 Danny Paerl, mede-eigenaar Bungalowpark Hoenderloo, Glamp Outdoor Camp & Cuber Suites. Danny vertelt over de wijze waarop hij Bungalowpark Hoenderloo heeft voortgezet nadat hij het van zijn ouders heeft overgenomen. Hij vertelt over de bijzondere missie van Bungalowpark Hoenderloo en over het ontstaan van zijn nieuwe bedrijven om deze missie te kunnen realiseren. Natuurlijk kom je ook alles te weten over zijn blunders en succesgeheimen.

#17 Jacco Heijkoop, Founder van The Tosti Club. Jacco vertelt over het ontstaan en het succes van The Tosti Club en de toekomst samen met Spar. Ook vertelt hij over zijn ontwikkeling als ondernemer, de steun die hij krijgt van zijn gezin en de bijzondere rol van zijn zoon bij het ontstaan van The Tosti Club. Je komt alles te weten over zijn blunders en succesgeheimen.

#16 Christian Oudijk, commercieel directeur Vermaat. Christian vertelt over de droom en de visie van Vermaat en wat zijn rol daarin is. Hij vertelt over de ontwikkeling die hij heeft doorgemaakt en hoe zijn ‘blunders’ hem hebben gebracht tot wie hij is. Kortom, je komt alles te weten over zijn blunders en succesgeheimen.

#15 Ron Simpson, Founder van The Avocado Show, Skybox en 24K. Ron vertelt over het ontstaan en de groei van The Avocado Show en hoe hij creatieve ideeën omzet in succesvolle concepten. Over zijn genius, maar ook over de fouten die hem hebben hem gebracht waar hij nu is. Kortom, je komt alles te weten over zijn blunders en succesgeheimen.

#14 Hans Steenbergen, Trendwatcher & co-founder Food Inspiration. Hans vertelt over de rol van Food Inspiration in de wereld van eten en drinken, hoe zij de verwachtingen van de professionals steeds weer weten te overtreffen en waar ze tegenaan lopen met hun onuitputtelijke creativiteit en enthousiasme. Hans vertelt openhartig over zijn eigen reisverhaal en over zijn blunders en succesgeheimen.

#13 Erik-Jan Ginjaar, directeur Postillion Hotels. Erik-Jan vertelt over de gastvrijheid van Postillion Hotels, wat zijn rol daarin is en wanneer hij in zijn kracht staat. Hij vertelt over de grote uitdagingen op dit moment en hoe hij de toekomst ziet. Soms maak je keuzes die je in andere omstandigheden nooit zou maken. Kortom, je komt alles te weten over zijn blunders en succesgeheimen.

#12 Nathalie van Verschuer, directeur Landgoed Heerlijkheid Mariënwaerdt. Nathalie vertelt over ondernemen op een landgoed. Hoe zij samen met haar man en alle medewerkers ervoor zorgt dat iedereen kan genieten van het mooie landgoed en de producten van Heerlijkheid Mariënwaerdt, zodat het landgoed voor de generaties na ons blijft bestaan. Ze vertelt over de uitdagingen die zij tegenkomen en natuurlijk kom je alles te weten over haar blunders en succesgeheimen.

#11 Dirk van de Voort, horecaondernemer met vier topzaken in Breda (Tapasbar De Markt, Old Dutch Sportsbar & Restaurant, Muziekcafé Lazarus en Holy Moly). Dirk vertelt over zijn reis van één horecazaak naar vier horecazaken, over zijn ondernemerschap en enorme dosis lef. En waarom hij juist in deze tijd met vier andere ondernemers een groot avontuur is aangegaan. Je komt alles te weten over zijn blunders en succesgeheimen.

#10 Willem Treep, directeur en mede-eigenaar The Food Line-up. Willem wil zijn talenten inzetten om de wereld beter te maken. In deze podcast vertelt hij welke belangrijke rigoureuze keuzes hieraan hebben bijgedragen en dat het af en toe beter is om concessies te doen. Je komt uiteraard alles te weten over zijn blunders en succesgeheimen.

#9 Roland van Balen, Creative Director bij De Spijsbereiders. Roland vertelt over de wijze waarop hij in het ondernemerschap is gerold en hoe hij met mede-spijsbereider Peter Derks de meest creatieve concepten ontwikkelt met eten in de hoofdrol. Hij vertelt je alles over de meest succesvolle concepten, maar ook over die het niet hebben gehaald. Kortom, je komt alles te weten over zijn blunders en succesgeheimen.

#8 Mathilde van der Weerd, Managing Director bij QL Hotels, eigenaresse van Falafellow en De Pizzabakkers Hilversum. Mathilde vertelt over haar reis in het ondernemerschap, hoe zij het beste uit haar team haalt en waarom zij juist in Coronatijd een nieuwe zaak is gestart. Je komt uiteraard alles te weten over haar blunders en succesgeheimen.  

#7 Rob Huppertz, directeur GaiaZOO. Een prachtige dierentuin in het zuiden van Limburg. Rob vertelt over het geheim achter het succes van GaiaZOO, zijn rol en de rol van zijn team hierin. Je komt alles te weten over zijn blunders en succesgeheimen.

#6 Danny Damman, commercieel directeur Ziggo Dome. Danny vertelt over zijn uitdagingen bij Johan Cruijff ArenA en zijn rol bij de ontwikkeling en het succes van Ziggo Dome. Je komt uiteraard alles te weten over zijn blunders en succesgeheimen.

#5 Kim Veldman. Samen met haar man Jacob Jan Boerma is zij eigenaar van Restaurant De Leest. Kim vertelt over haar rol in de weg naar het behalen en behouden van 3 sterren met De Leest. Inmiddels is De Leest gesloten en hebben zij volop plannen voor de toekomst. Je komt alles te weten van haar blunders en succesgeheimen.

#4 Jeroen Veldkamp, Horeca-Coffee inspirator en mede-eigenaar van COFFEELAB. Jeroen vertelt over hoe je met koffie een wauw kunt creëren en wat zijn rol is in het succes van COFFEELAB. Je komt alles te weten van zijn blunders en succesgeheimen.

#3 Grardie Akkerhuis, eigenaar van Lebkov & Sons. Grardie vertelt over zijn reis als ondernemer, samen met zijn familie en medewerkers, en hoe zij die extra stap zetten zodat de gasten graag bij Lebkov & Sons komen. Ook kom je alles te weten over zijn blunders en succesgeheimen.

#2 Edwin Klaasen, mede-eigenaar van Broodheeren. Edwin vertelt over hoe hij zich als ondernemer heeft ontwikkeld en hoe hij altijd bij zichzelf blijft. Ook kom je alles te weten over zijn blunders en succesgeheimen.

#1 Daan Smeltzer, eigenaar van STAN&CO. Utrecht en FIG Food & Gym Bar. Daan vertelt over hoe hij zich als ondernemer heeft ontwikkeld en wat corona met hem en zijn bedrijven heeft gedaan. Ook kom je alles te weten over zijn blunders en succesgeheimen